hairahduksia

Arkipäivän ahdistusta, elämisen ihanuutta ja tuskaa sekä hömppää tilitystä opiskelijatytön urbaanista arjesta ja hapuilusta kohti oikeeta elämää. Mitä se sitten onkaan...

Wednesday, February 01, 2006

Ensimmäinen

Nyt sen aloitin, ensimmäisen blogini. Kumma etten ole sitä aiemmin aloittanut, sanomista olisi kyllä riittänyt ja olen blogeihin tutustunut jopa opiskelujenkin kautta. Mutta nyt rohkaistuin, nyt se alkaa.

Aloitin tänään holittoman helmikuun. Olen aina ajatellut että tipattomat kuukaudet ovat vain alkoholiongelmaisille ja massamyytteihin uskoville. Ajattelin, että alkoholista tulee ongelma jos sitä alkaa ajatella liikaa, se nousee isommaksi asiaksi kuin onkaan, hallitsee käyttäytymistä ja tekoja jos suhteensa siihen määrittää yhtä-äkkiä totaalikieltäytymisellä. Tai sitten se että ajatus ilman alkoholia elämiseen kykenemisestä nousee saavutukseksi. Silloin myös alkoholista tehdään numero ja elämästä haastavaa taistelua ilman sitä.

En ole koskaan ennen määrittänyt suhdettani alkoholiin, vaikka sen ansiosta elämäni on ollut ajoittain melkoisen värikästä. Nyt se on kai edessä. Miksi ryhdyin aiemmin halveksimaani viinalakkoon? Säästämisenhalusta, kokeilunhalusta ja kyllästymisestä. Viimeisen parin vuoden aikana on mennyt aika lujaa ja olen ollut kännissä usein ja hartaasti, hölmöillyt, tuhlannut, enkä ole vähään aikaan saanut siitä mitään iloa, on siis aika pitää hiukan taukoa. Saa nähdä mitä tapahtuu. Hassua on myös, miten viime aikoina olen tuntenut aikamoista morkkista juomisistani, joko olen tullut tylsäksi ja enemmän muiden ajatuksista välittäväksi tai sitten olen vain kyllästynyt nykyiseen elämäntapaani ja toimintaani. On aika terveempien elämäntapojen...

1 Comments:

  • At 10:42 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ihanaa, et avasit blogin!! Nyt vähän pystyy vahtiin sua, et mitä sä siellä treellä hommailet..:) Sua ei kuitenkaan niin usein näe, niin on kiva kuulla tai siis ees lukea et mitä sä oot jööraillu

     

Post a Comment

<< Home